2012/2 – Het gebruik van lettertypes

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Het hoeft niet altijd Arial te zijn. Letterontwerpster Joke Gossé over het gebruik van lettertypes Priscilla Heynderickx: Communicatie en nog veel meer Rolf Verlinden: Het onderbewuste spreekt. Neuro-onderzoek werpt een nieuw licht op communicatieonderzoek Johan Verest: Over verkoopbrieven met een gouden randje Klokkenluider: Stijn Pieters: Excisiebiopsie

2012/1 – Patiëntvriendelijk onthaal in de zorgsector

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Leen Van Aken, Karen Smet & Els Wilbers: Een duurzaam en patiëntvriendelijk onthaal in de zorgsector Alexander Stierman: Onlinecommunicatie in 2012 Bart Schepers: Communiceren met de buren. Of hoe een hinderlijk bedrijf de impasse met de buurt doorbreekt Kristien Spillebeen: De Kortomprijs voor overheidscommunicatie 2011 Christophe Van Eysendyck: Sfeerverslag van het VVZC-congres 2011 Klokkenluider: Stijn Pieters: Miss […]

2013/6 – Effecten van negatieve word of mouth op Twitter

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Rob le Pair & Marije van Dongen: Effecten van negatieve word of mouth op Twitter. De invloed van negatieve tweets op merkvertrouwen en op de intentie om de negatieve berichten te verspreiden Jan Dries: Wat is een goed logo? Karen Smet: Communicatie als kritieke succesfactor in een ziekenhuisomgeving Klokkenluider: Tina  Stroobandts: De vijfde macht

2013/5 – Themanummer over doelgroepencommunicatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Themanummer over doelgroepencommunicatie Johan Papen: “We denken nog veel vanuit het middenklassenpatroon.” Doelgroepencommunicatie bij de stad Antwerpen Leen Haesaert: Over de drempel. Naar toegankelijker communiceren met personen met een beperking Sofie Gordts, Karen De Loenen & Dorien Van De Mieroop: Universiteit, diversiteit? Communiceren voor en met allochtone studenten aan de KU Leuven Pascal Rillof: Don’t talk […]

2013/4 – Hoe de kloof overbruggen tussen het hoger onderwijs en het werkveld

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Vicky Franssen & Nadine Vanesch: Practice Enterprise overbrugt de kloof tussen het hoger onderwijs en het werkveld Hugo Marynissen: Waarom communicatie niet werkt Albert Oosterhof: Taalgebruik en cultuur. Aanspreekvormen in personeelsadvertenties voor hoog- en andersopgeleiden Veerle Vanderstraeten: Presenteren met impact. Van intro tot applaus (recensie) Klokkenluider: Tina Stroobandt: Meer dan duizend woorden

2013/3 – Roddels, geruchten en stadslegendes in organisaties

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Aurore Van de Winkel: Hoe verzinnen ze het? Roddels, geruchten en stadslegendes in organisaties Johan Papen: Geachte wie? Aanspreekvormen voor personen uit een adresbestand Tom Verbauwhede: Een sterk werkgeversmerk in vijf stappen. Hoe Media Markt en Saturn zich aantrekkelijk maken voor talent  Griet Verfaillie, Lynn Pype & Jo Detavernier: Foto’s delen zonder zorgen Klokkenluider: Tina Stroobandt: Communicatie […]

2013/2 – Huisstijlmanagement

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Jan Dries: Huisstijlmanagement in digitale tijden. Een reputatie komt te voet maar gaat te paard Priscilla Heynderickx: België heeft talent! Johan Papen: “Ik ben een soort Zwitserland.” Communicatiemanager Elke Colpaert over haar functie bij Kluwer Joris Janssens: Praten doe je met mensen, niet met merken Erik Dams: Elf twitteraars om te volgen Klokkenluider: Tina Stroobandt: Amerikanen zijn […]

2013/1 – De basisprincipes van datavisualisatie

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Kristof Vanderhoeven: De proactieve communicatiestrategie achter Belgian Football. Interview met Bob Madou van de KBVB Frauke Mannaert & Ann Bertels: Doelgericht communiceren dankzij een unique selling proposition Karen Smet: Zorgmarketing in Vlaanderen: aarzelend op weg? Nele Aertsen & Hanne Verstappen: “Een tweet is maar een tweet.” Hans Smellinckx over het gebruik van sociale […]

2014/5 – De basisprincipes van datavisualisatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Maarten Lambrechts: Cijfers spreken visueel. De basisprincipes van datavisualisatie Wil Michels: Enthousiasmeer de fans. De fanstrategie versterkt de binding van klanten met het merk Pieter Mestdagh: Het belang van knowledge management. Investeer in een betere samenwerking op de werkvloer Priscilla Heynderickx: Trop is te veel. De trucjes in een verkooppakket van een reisorganisatie […]

2014/4 – Themanummer over citymarketing

Inhoudstafel: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Wim Beernaert: Een stad kan niet in alle domeinen uitblinken. Doelstellingen en strategie van citymarketing Ingrid Frenier: Een stad moet communiceren als een merk Ruben Peeters: “‘t Stad is te bescheiden.” Antwerpen wil zich beter profileren in het buitenland Ingrid Frenier: Hoe verloopt de communicatie in West-Vlaanderen? Priscilla Heynderickx:  “Iedere communicatiemedewerker wordt een socialemediamanager.” Citymarketing en sociale […]