Ad Rem 2023/2 – NFT’s: een nieuw eldorado voor marketeers?

Inhoud: Jérémy Ruiz – NFT: een nieuw eldorado voor marketeers of een noviteit voor beginnende traders? Melina De Dijn, Catho Jacobs, Kim Schoofs & Dorien Van De Mieroop – Het leven zoals het is. Sollicitatiegesprekken met eerstegeneratiemigranten Charis Libotton – SMART kritisch bekeken Erik Dams – Make words. Not war. Henny van Gerwen – Klokkenluider: […]

Ad Rem 2023/1 – Genderbewust schrijven

Inhoud: Bart Schepers – ‘Afscheid’ van een kanjer Karen Deschamps – Hoe schrijf je genderbewust? Nicolas Ruytenbeek – Klachten tellen, maar … complimenten ook. Consumentenfeedback en emotionele besmetting Mark Van Bogaert – ChatGPT: vriend of vijand van professionele tekstschrijvers Thomas Gils – Enkele auteursrechtelijke aandachtspunten bij ChatGPT Henny van Gerwen – Klokkenluider: Liken, geliket

Ad Rem 2022/6 – Tools om barrières in de zorg te overwinnen

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Versterk jij ons redactieteam? Marie Delegrange – Meer taal, meer steun. Taalbarrières in de zorg overwinnen René Knecht – Cocreëren met je klant: drie invalshoeken over hoe we creativiteit in de praktijk kunnen brengen. Charis Libotton – De psychologie van veranderingen: doelstelling als flexibel instrument Bart Schepers – Uitbreiding van de […]

Ad Rem 2022/5 – Cocreatie: vanuit een helikopterview naar nieuwe invalshoeken

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Niet alles wordt duurder in 2023 René Knecht – Cocreatie: vanuit een helikopterview naar nieuwe invalshoeken Fien De Malsche – Taalbeleid op een meertalige werkvloer Bart Schepers – Lezen met behulp van Bionic Reading: sneller, beter en meer gefocust? Peter Van Rompaey – Als woorden tekort schieten … Analyse van de […]

Ad Rem 2022/4 – Offboarding: de kracht van de boomerang

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een inhaalbeweging nodig Saar Meylemans – Offboarding: de kracht van de boomerang Peter Debrabandere – De nieuwe Van Dale pakt uit met genderinformatie. Zestiende editie honderdvijftig jaar na overlijden Van Dale Bart Schepers – Google Analytics: technologie versus privacyregulering Sylvain Dieltjens – De opmars van het tutoyeren Henny van Gerwen – […]

Ad Rem 2022/3 – Waarom copywriters miniversies van Google zijn

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Wie schrijft die blijft Johan Verest – Waarom copywriters miniversies van Google zijn. Mijmeren over dertig jaar copywriting Joke Hofmans & Koen Bruelemans – De kracht van het jeugdsentiment. De winnende Gouden Veer-brief gefileerd Tatjana Raman & Katrien Merckx – De relevantie van printmail in een digitale wereld Rebecca Elektra Van […]

Ad Rem 2022/2 – Reputatiemanagement: hoe reageer je als je reputatie te grabbel ligt?

Inhoud: Peter Van Rompaey – Reputatie op het kapblok Chantal Deen – Lessen in reputatiemanagement Raf Weverbergh – Owngoal bij Antwerp: wat de zaak-Overmars ons over crisiscommunicatie leert Herve Van de Weyer – Een sterk merk. De kracht van puurheid in communicatie Marthe Pannecoucke – Hopende U hiermede voldoende geïnformeerd te hebben. Voor bewonersbrieven met […]

Ad Rem 2022/1 – Financiële b2b-communicatie: de vreemde eend in de bijt?

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Warme oproep Jurgen Vluijmans – Financiële b2b-communicatie: de vreemde eend in de bijt? Carolien Oosterlinck – De Woonfiches van de Stad Gent: duidelijk, beknopt en to-the-point Peter Van Rompaey – De kunst van het overtuigen. Draagvlak creëren in tijden van corona, klimaatverandering en ander onheil Dries Debackere – Is de zakelijke […]