2013/3 – Roddels, geruchten en stadslegendes in organisaties

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Aurore Van de Winkel: Hoe verzinnen ze het? Roddels, geruchten en stadslegendes in organisaties Johan Papen: Geachte wie? Aanspreekvormen voor personen uit een adresbestand Tom Verbauwhede: Een sterk werkgeversmerk in vijf stappen. Hoe Media Markt en Saturn zich aantrekkelijk maken voor talent  Griet Verfaillie, Lynn Pype & Jo Detavernier: Foto’s delen zonder zorgen Klokkenluider: Tina Stroobandt: Communicatie […]

2013/2 – Huisstijlmanagement

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Jan Dries: Huisstijlmanagement in digitale tijden. Een reputatie komt te voet maar gaat te paard Priscilla Heynderickx: België heeft talent! Johan Papen: “Ik ben een soort Zwitserland.” Communicatiemanager Elke Colpaert over haar functie bij Kluwer Joris Janssens: Praten doe je met mensen, niet met merken Erik Dams: Elf twitteraars om te volgen Klokkenluider: Tina Stroobandt: Amerikanen zijn […]

2013/1 – De basisprincipes van datavisualisatie

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Kristof Vanderhoeven: De proactieve communicatiestrategie achter Belgian Football. Interview met Bob Madou van de KBVB Frauke Mannaert & Ann Bertels: Doelgericht communiceren dankzij een unique selling proposition Karen Smet: Zorgmarketing in Vlaanderen: aarzelend op weg? Nele Aertsen & Hanne Verstappen: “Een tweet is maar een tweet.” Hans Smellinckx over het gebruik van sociale […]

2014/5 – De basisprincipes van datavisualisatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Maarten Lambrechts: Cijfers spreken visueel. De basisprincipes van datavisualisatie Wil Michels: Enthousiasmeer de fans. De fanstrategie versterkt de binding van klanten met het merk Pieter Mestdagh: Het belang van knowledge management. Investeer in een betere samenwerking op de werkvloer Priscilla Heynderickx: Trop is te veel. De trucjes in een verkooppakket van een reisorganisatie […]

2014/4 – Themanummer over citymarketing

Inhoudstafel: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Wim Beernaert: Een stad kan niet in alle domeinen uitblinken. Doelstellingen en strategie van citymarketing Ingrid Frenier: Een stad moet communiceren als een merk Ruben Peeters: “‘t Stad is te bescheiden.” Antwerpen wil zich beter profileren in het buitenland Ingrid Frenier: Hoe verloopt de communicatie in West-Vlaanderen? Priscilla Heynderickx:  “Iedere communicatiemedewerker wordt een socialemediamanager.” Citymarketing en sociale […]

2014/3 – Evenementencommunicatie

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Bart Schepers: “Brood en spelen zullen er altijd zijn.” Een gesprek met Bart Koninckx over evenementencommunicatie Luc Bouquet: Hoe begeleid je niet-professionele schrijvers bij het schrijven van kennisdocumenten? Hugo Marynissen: Over foute helden en een nieuwe visie op veiligheidscommunicatie Paul Gillaerts: De veerkracht van een (speelse) brief Klokkenluider: Jan De Jonghe: Andere tijden

2014/2 – Extra overheidsondersteuning voor crisiscommunicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Peter Mertens: Extra overheidsondersteuning voor crisiscommunicatie Greet De Baets: Zakelijk mailen met Duitstalige buren. Een vergelijking tussen Duits- en Nederlandstalige e-mailpraktijken Katrien Dieltjens, Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Klachtenbehandeling bij IKEA: do it yourself? Steven Van de Broek: Goede mediarelaties door efficiënte CRM-systemen Ruben Peeters: Oeps … taalapps Hanne Lefèvre: 10 tips voor een overtuigende elevatorspeech Klokkenluider: […]

2014/1 – Solliciteren: een strategisch spel?

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Astrid De Win: Solliciteren: een strategisch spel? Luc Bouquet: Actiegerichte whitepapers schrijven Joeri Casteleyn: Waarom bloggen voor bedrijven niet moeilijk zou mogen zijn Yana Broodhaers, Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Videomarketing in bedrijven: sleutel tot succes? Klokkenluider: Jan De Jonghe: De cinematografische factuur