2014/6 – Geloofwaardige communicatie
Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Stefanie Viskens: Ik ben de specialist, geloof me maar … Hoe taal uw geloofwaardigheid kan versterken of kelderen Maarten Lambrechts: De twaalf regels voor goede grafieken Nick Vinckier: “Organisaties worden glazen huizen.” De digitale verschuiving van censuur naar transparantie Wouter De Schepper: Greenpeace schuldig aan grensoverschrijdend gedrag Klokkenluider: Jan De Jonghe: […]
2009/6 – Themanummer over de opkomst van nieuwe media in zakelijke communicatie
Inhoud: Bart Schepers: De ontvanger staat centraal. Web 2.0 verwijst bestaande communicatiemodellen naar de prullenbak Annet Daems & Vicky Franssen: Generation Y: pragmatisch-revolutionair Samuel De Volder: Terug van weggeweest: de ruileconomie. De nieuwe media vragen om content Annelies De Meulenaere: Wegwijs in de blogosfeer. Hoe kan een blog voor uw bedrijf het mooie weer maken? An De Jonghe: Sociale media als […]
2009/4 – Hoe schrijft u een leesbare Engelse tekst?
Inhoud: Priscilla Heynderickx: Wat vindt u ervan? Jan Provoost: Simplicity is the key. Hoe schrijft u een leesbare Engelse tekst? Bart De Clercq: Films in bedrijven Dirk Caluwé: De bekeuring bekeurd Kristof Vanderhoeven: Het gesprek in eigen handen. Interview met mediatrainer Cees Wijburg Annick Annaerts & Dirk Vos: Bedrijfstheater als communicatiekanaal Klokkenluider: Femke Simonis: Vanuit het juiste perspectief
2009/5 – De missing link tussen communicatiestrategie en communicatiemiddelen
Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Stijn Pieters & Tim Van Achte: De missing link tussen communicatiestrategie en communicatiemiddelen Johan Papen: Niet alle begin is zo moeilijk als u denkt Dorien Ivens: De groep aan het woord Greet De Baets: Aikidocommunicatie bij conflictsituaties Klokkenluider: Femke Simonis: Op de bres voor de notulist!
2009/3 – Het personeelsblad dat een magazine werd
Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Johan Papen: Het personeelsblad dat een magazine werd. Interview met de makers van 13 Sylvain Dieltjens: (Matig) efficiënt modern of doeltreffend ouderwets? Een evaluatie van de traditionele valven Dorien Van De Mieroop: Imago, van de reclamecampagne tot de vuilnisbak Koen Duerinck: Efficiënter afspraken plannen met een datumprikker Klokkenluider: Femke Simonis: De spagaat in mailings
2009/2 – Wedstrijden als stimulans voor interne communicatie
Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Bruno Cromer: Leven in de brouwerij. Wedstrijden als stimulans voor interne communicatie Priscilla Heynderickx: De klant is koningin Jan Provoost: White papers: trefzeker een doelgroep bereiken Sofie Van Dorpe: Crisiscommunicatie met Klasse Greet De Baets: Een vzw met een merk Klokkenluider: Femke Simonis: Goedendag!
2009/1 – Het sollicitatiegesprek als imago-operatie
Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Koen Duerinck: Het sollicitatiegesprek als imago-operatie Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Onze energie? Bruno Cromer: Schetsen binnen en buiten de leidraad. Portretteren volgens de techniek van Christine Ockrent Lieve De Wachter: Leren presenteren: nu ook via e-learning! Koen Duerinck: Alle baten helpen, zei de schipper … Klokkenluider: Femke Simonis: Groot, groter, grootst
2010/6 – De Vlaamse overheid maakt een wiki-jaarverslag
Inhoud: In memoriam Jan Piet Verckens Marijke Vrijders: De Vlaamse overheid maakt een wiki-jaarverslag Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Goed geïnformeerd, goed gevaccineerd. Een voorbeeld van communicatie met de burger Johan Papen: Zet uw intranet op dieet. Karl Gillis verklapt wat u met uw intranet kunt doen Paul Sambre: Een nieuw ABC? Ooggetuigenverslag vanaf de […]
2010/5 – Geloven in tijden van merkcrisis
Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Piet Wulleman: Geloven in tijden van merkcrisis Bavo Van Landeghem: Om een lang verhaal kort te maken … Van jaarverslag tot brochure Tom De Smedt: Het merk Vlaanderen. Beeldvorming en reputatiemanagement bij de Vlaamse overheid Erik Dams: Hoe mailen Proximus en Mobistar over de iPad? Veerle De Grauwe: Het mysterieuze nieuwe elan van De Post Klokkenluider: Jef […]
2010/4 – Het verschil in taalgebruik tussen VAB en Touring
Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen Zonder spierballen ben je nog geen slappeling. Het verschil in taalgebruik tussen VAB en Touring Henny van Gerwen: Lang leve de long copy. Een analyse van de zestiende Gouden Veer Johan Papen: Daar moeten we het eens over hebben … Communiceren voor leidinggevenden Erik Dams: Met woorden verleiden. Schrijftips voor uw […]