2020/2 – Klantgerichte communicatie vanuit OCMW’s

Inhoud: Kristien Spillebeen – Het corona-alfabet op zijn kop. Van zorgheld tot asymptomatische drager Philippe Bocklandt – 52 tips om klantgericht online te communiceren over sociale kwesties. Het e-learningpakket OCMW N@bij René Knecht – Voet tussen de deur met account based marketing. Is ABM de nieuwe propagandatactiek? Ingrid Frenier & Marijke Michiels – De opkomst […]

2020/1 – De kracht van podcasts

Inhoud: Bart Schepers – Als de menselijke stem inspireert … Fabian Desmicht – Moet je organisatie aan het podcasten? Verfrissend communiceren met een onontgonnen medium Luc Cipers – Communiceren met charisma Mylène Bouwman – Hoe kun je TikTok inzetten voor je bedrijf? Erik Dams – Remt ook voor fietskoeriers Henny van Gerwen – Klokkenluider: Betekenisloze […]

2019/6 – Themanummer Artificiële intelligentie

Inhoud: Peter Van Rompaey – Intelligent omgaan met artificiële intelligentie Patrick De Win – Ben ik een bot? Opmars van AI-toepassingen zoals chatbots in de communicatiesector An Kestens – Machine learning brengt marketing automation op kruissnelheid Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Slimme vertaalrobots weldra aan de macht? Petra Broeders & Bavo Van Landeghem – […]

2019/5 – Fondsenwerving is zoals goede storytelling

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Taalopleidingen verdienen een duwtje Josti Gadeyne – Schrijven voor fondsenwerving. Fondsenwerving is als goede storytelling Harrie van Rooij – ‘Gelieve niet naar rechts te kijken’ Zeven tips voor prettige bordjes in publieke ruimtes An Kestens & Kristien Spillebeen – Van 10 000 naar 100 000 oplossingen. Interview met Vlaams ombudsman Bart […]

2019/4 – Diversiteitscommunicatie verbindt

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Heerlijk helder luisteren Ingrid Tiggelovend – Diversiteitscommunicatie: communicatie moet mensen verbinden Geert Nijs – Sociale technologie: een bedreiging of een nieuwe kans voor zakelijke communicatie? Sofie Van Mele – Communicate with C@re Koen Detremmerie – Geen kids-ID geen reis Henny van Gerwen – Klokkenluider: Een zooltje van René

2019/3 – Hoe omgaan met spreekangst?

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Heerlijk heldere zomer Peter Van Rompaey – Spreken zonder angst. Een kleine schoktherapie voor wie bang is om voor een publiek te spreken An Kestens – Communicatie, ook een sleutelwoord in de advocatuur Ann De Ron – Populariseren begint met één straffe zin Miet Ooms – Over de economische betekenis van […]

2019/2 – Communicatie vanuit een machtsperspectief

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Papieren of digitale Ad Rem? René Knecht – Hoe verkoopt u een visie, ook als u geen goeroe bent? Communicatie vanuit een machtsperspectief Kristof D’hanens – Vijf tips voor betere content in je digitale nieuwsbrief Wouter De Schepper – Niet alleen vissen verslikken zich in plastic Henny van Gerwen – Klokkenluider: Vrouwencopy

2019/1 – Praten met prentjes

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Vandaag is blauw Leen Sevens – Praten met prentjes. Automatische vertaling van en naar pictogrammen voor mensen met een verstandelijke beperking Edgard Eeckman – Over de relatie tussen macht en interpersoonlijke communicatie in de zorg Peter Devriendt – Machtig Middelkerke is er voor iedereen Dirk Caluwé – De Vlaamse overheid werkt […]

2018/6 – Cold Calling

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Gemotiveerd het nieuwe jaar in René Knecht – Cold Calling. Hoe wekt u in een ultrakorte tijdsspanne interesse via de telefoon of per mail? Wannes Haghebaert – Zoektocht naar een laagdrempelige stadsvernieuwingscommunicatie. De communicatieaanpak van Nieuw Gent Vernieuwt Leen Haesaert & An Kestens – Betere communicatie zorgt voor een betere gezondheidszorg […]

2018/5 – Woordvoerders worden reputatiemanagers

Inhoud: Uitnodiging voor de jaarlijkse algemene vergadering Sara Vercauteren – Woordvoerder wordt reputatiemanager Jo Detavernier – Paleis levert slechte toespraken af Karen Dendas & Hilde Neven – Uw bedrijfsblog optimaliseren: SEO van saai naar de spotlights Kristien Spillebeen – Op de fiets voor een beter communicatieklimaat! Over het broeikaseffect van nieuwe communicatietrends Henny van Gerwen […]