Ad Rem 2021/6 – De aantrekkingskracht van gerichte onlinecontent

Inhoud: Bart Schepers – Slimme content met een plan Bart Schepers – De aantrekkingskracht van gerichte onlinecontent. Met je doelgroep connecteren via contentmarketing Wannes Rombaut – Op zoek naar de perfecte hashtag Sanne Willems – Hoe vaak is vaak? De interpretatie van kanswoorden Karl Hendrickx – Folder over debietbegrenzer wint de Heerlijk Helderprijs 2021 Henny […]

Ad Rem 2021/5 – Communicatie in crisistijd

Inhoud: Bart Schepers – Vertrouwen komt te voet en gaat te paard Robbert Meulemeester & Stijn Pieters – Vermijd dat je argwaan wekt Arne Vanaelst – Hoe trek je de juiste sollicitant aan? Het belang van employer branding Philippe Sterkens – “Een doorzetter die perfektionistisch ingestelt is” Waarom taalfouten in een cv een dure vergissing […]

Ad Rem 2021/4- Verbindend communiceren

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een blijvertje Diedert Debusscher – De brokken lijm je later wel. Of toch maar liever verbindend communiceren? Mathias Noyez – Zoekwoordonderzoek in 2021 Katleen Peeters – Hoe communiceer je over vaccinatie? Priscilla Heynderickx – Stel die eerste kus nog even uit. Heeft de Magdanog?!-campagne jongeren coronabewust gemaakt? Henny van Gerwen – […]

Ad Rem 2021/3- De perfecte pitch

Inhoud: Bart Schepers – De kunst van het connecteren Kathy Salden – De perfecte pitch. Hoe je in vijf minuten een netwerkpitch schrijft die werkt An Kestens – Sonic branding. Mastercard speelt de eerste viool Leo Lentz, Marty Blom & Bregje Holleman – Allergisch voor het voedseletiket Henny van Gerwen – Klokkenluider: Out of Office

Ad Rem 2021/2 – Communicatiestrijders tegen corona

Inhoud: Kristien Spillebeen – Deining in taalzorgland Eric Goubin – Communicatiestrijders tegen corona: bloed, zweet en aerosollen Wannes Rombaut – Het communicatieplan van verkenning tot eindstreep Karl Hendrickx – Toegankelijke vonnissen: praktijktest Astrid Znamensky & Katleen Peeters – Clubhouse, the basics. Wat is het en kun je er professioneel iets mee? Henny van Gerwen – […]

Ad Rem 2021/1 – Geur als ultiem communicatiemiddel

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een fris geurtje en een lekker geurtje Patrick Castelain – Geur als ultiem communicatiemiddel Jérémy Ruiz en Priscilla Heynderickx – De fygitale vinger op de k(n)op Bart Schepers – Videobellen is een blijvertje. Tien populaire video-oproepapplicaties op een rijtje Harrie van Rooij – Niet de video, het vergaderen sloopt ons Henny […]

Ad Rem 2020/6 – Online 2.0

Inhoud: Bart Schepers – Surfen op de mogelijkheden van de technologie Bart Schepers – De impact van sociale media 2.0. Welke kansen zijn er voor je bedrijf? An Kestens – Socialemediacampagnes nemen de leiding Bart Schepers – Gamification op sociale media Sofie Kenens – Waarom je bedrijf écht op LinkedIn moet zitten Peter Van Rompaey […]

Ad Rem 2020/5 – Gedrag en communicatie beïnvloeden met spelelementen

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Spelenderwijs Bart Schepers – Game on! Hoe gedrag en communicatie beïnvloeden met spelelementen Lies Sercu en Lisa Tempelaere – Heldere brochures in de geestelijke gezondheidszorg. Hoe patiënten empoweren? Lisa Mans – Zo maak je diversiteit in je organisatie waar. Over discipline, dedication en een inclusief hr-beleid Henny van Gerwen – Klokkenluider: […]

Ad Rem 2020/4 – Taal in Brusselse stations

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Maatschappij en communicatie Bram Vertommen – Sporen van (en naar) meertalig beleid. Een landschapsstudie van de drie grootste stations in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest Bart Schepers – Efficiënt gebruik van Google Analytics Paul Gillaerts – De dubieuze diplomatie van een koninklijke brief Wannes Rombaut – Slim ‘recycleren’: return on content Henny […]

Ad Rem 2020/3 – Emotionele besmetting op sociale media

Inhoud: Bart Schepers – Communicatie in coronatijd Mark Pluymaekers, Svenja Widdershoven & José Bloemen – Hoe voorkom je een shitstorm? Emotionele besmetting op sociale media Bart Schepers – Kies doordacht. Over hostingproviders en software voor websiteontwikkeling Kristien Spillebeen – In tijden van crisis efficiënt over gezondheid communiceren. Over champagne als remedie en medische mensentaal Kristien […]