2011/5 – Vergadertijgers tegen wil en dank

Inhoud: Martina Temmerman: Specia(a)l voor Femke Simonis Martina Temmerman: Vergadertijgers tegen wil en dank. Hoe maak je het beste van je vergadertijd Dirk Caluwé: Taaladvisering tien jaar geleden en nu Jordi Casteleyn: Nooit meer PowerPoint? Joël De Ceulaer: Van precies naar rekkelijk (column) Erik Dams: Salut en de kost! Ontslag nemen in tijden van sociale media René de Bok: Wat Vlamingen […]
2011/4 – Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Atoomrampen op z’n Belgisch. Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval? Alexander Stierman: Sociaalnetwerksites : de kracht van vrienden Karen de Loenen & Dorien Van De Mieroop: ‘Hoe’ is even belangrijk als ‘wat’. Praktische tips om informatieschikking op zinsniveau te bevorderen Femke Simonis: Vergaderen en notuleren: het kan nog altijd […]
2011/2 – De do’s and don’ts van crisiscommunicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder An-Sophie Claeys, Verolien Cauberghe & Jan Leysen: De do’s and don’ts van crisiscommunicatie. Bp, lessons learned? Alexander Stierman: De wondere wereld van de wiki’s Dirk Caluwé: De efficiëntie van websites in het vizier. Interview met Karl Gillis Kristien Spillebeen: Tien praktische tips voor uw e-mailcommunicatie Klokkenluider: Jef Verheyen: Opwarming
2011/1 – Duurzaamheidsverslaggeving in België

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Ine Castelyns: Duurzaamheidsverslaggeving in België Alexander Stierman: Online samenwerken aan documenten Paul Gillaerts & Freek Van de Velde: Jaarverslagen op de golven van de conjunctuur Kristien Spillebeen: Kortom, een tiener Klokkenluider: Jef Verheyen: Stijl
2012/6 – Themanummer over vertaling

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Lost in Translation Bart Mylemans: “Tessy, laat dat ‘ns even vertalen!” Hoe selecteert u een goede vertaler? Ruben Peeters: De briefing, het ei van Columbus? Voor de vertaling was er de briefing Marleen Vanistendael: Gesekst sperma en deeltjesversnellers. Technische vertaling in de kijker Vincent Vandeghinste: Vertalen en vertaaltechnologie Marleen Vanistendael: Van rode pen tot gouden veer. Een woordje […]
2012/5 – Digital natives in de bedrijfswereld

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Van chatter tot mediator. Het belang van de digital native in de bedrijfswereld Vicky Franssen & Anneliese Messens: Facebook@school. Van afleider naar begeleider Michaël Opgenhaffen: Personal branding. Jezelf in de markt zetten door normaal te doen Klokkenluider: Stefaan Croon: Loaferleeftijd
2015/3 – Themanummer over online communicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Nick Vinckier: De stoot is belangrijker dan de rechtse hoek. Goede boksers winnen altijd op sociale media Davy Vandevinne: Wat u altijd al over Twitter wilde weten, maar nooit durfde te vragen … Imke Smulders: De twitterende wijkagent als communicatie-expert Tim Van Achte: Aan de slag met online tools voor beeldvorming, omgevingsanalyse, informatieverrijking en samenwerking Klokkenluider: Wouter De […]
2015/2 – Doeltreffende communicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Edgard Eeckman & Petra Van San: Communicatie troef. Alle kaarten op tafel voor doeltreffende communicatie Joyce Karreman, Nienke van Norel, Ellen Uiters & Desirée Beaujean: Houd het simpel. Schriftelijke informatie over beroepsrisico’s voor laagggeletterden An Kestens: Schrijven voor het web. Voorwaarden voor een goede website Isabelle Larmuseau: Mevrouw Helderder schrijft een boek en zij doet dat goed […]
2012/4 – Tolken Vlaamse Gebarentaal op de werkvloer

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Myriam Vermeerbergen: Tolken Vlaamse Gebarentaal op de werkvloer Annick Vanhove: ‘Reculer pour mieux sauter’ Communicatie en gedragsverandering Ruben Peeters: Zakelijk flirten. Interview met Ann Beckers Johan Papen: Een column, begin er maar eens aan Klokkenluider: Stefaan Croon: Perrongeluk
2012/3 – Waarom en hoe twittert de politie?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Tom Depla & Johan Papen: De politie, uw twuddy. Waarom en hoe twittert de politie? Marc Deferme & Erik Dams E-mailmarketing is meer dan een mailtje sturen Geert Jacobs: Nieuws: het persbericht is springlevend! Paul Gillaerts: Brouwerij Bavik wint de zeventiende Gouden Veer Klokkenluider: Kristof Vanderhoeven: Het vat van Socrates