Ad Rem 2022/4 – Offboarding: de kracht van de boomerang

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een inhaalbeweging nodig Saar Meylemans – Offboarding: de kracht van de boomerang Peter Debrabandere – De nieuwe Van Dale pakt uit met genderinformatie. Zestiende editie honderdvijftig jaar na overlijden Van Dale Bart Schepers – Google Analytics: technologie versus privacyregulering Sylvain Dieltjens – De opmars van het tutoyeren Henny van Gerwen – […]
2019/6 – Themanummer Artificiële intelligentie

Inhoud: Peter Van Rompaey – Intelligent omgaan met artificiële intelligentie Patrick De Win – Ben ik een bot? Opmars van AI-toepassingen zoals chatbots in de communicatiesector An Kestens – Machine learning brengt marketing automation op kruissnelheid Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Slimme vertaalrobots weldra aan de macht? Petra Broeders & Bavo Van Landeghem – […]
2019/4 – Diversiteitscommunicatie verbindt

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Heerlijk helder luisteren Ingrid Tiggelovend – Diversiteitscommunicatie: communicatie moet mensen verbinden Geert Nijs – Sociale technologie: een bedreiging of een nieuwe kans voor zakelijke communicatie? Sofie Van Mele – Communicate with C@re Koen Detremmerie – Geen kids-ID geen reis Henny van Gerwen – Klokkenluider: Een zooltje van René
2019/3 – Hoe omgaan met spreekangst?

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Heerlijk heldere zomer Peter Van Rompaey – Spreken zonder angst. Een kleine schoktherapie voor wie bang is om voor een publiek te spreken An Kestens – Communicatie, ook een sleutelwoord in de advocatuur Ann De Ron – Populariseren begint met één straffe zin Miet Ooms – Over de economische betekenis van […]
2019/1 – Praten met prentjes

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Vandaag is blauw Leen Sevens – Praten met prentjes. Automatische vertaling van en naar pictogrammen voor mensen met een verstandelijke beperking Edgard Eeckman – Over de relatie tussen macht en interpersoonlijke communicatie in de zorg Peter Devriendt – Machtig Middelkerke is er voor iedereen Dirk Caluwé – De Vlaamse overheid werkt […]
2018/6 – Cold Calling

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Gemotiveerd het nieuwe jaar in René Knecht – Cold Calling. Hoe wekt u in een ultrakorte tijdsspanne interesse via de telefoon of per mail? Wannes Haghebaert – Zoektocht naar een laagdrempelige stadsvernieuwingscommunicatie. De communicatieaanpak van Nieuw Gent Vernieuwt Leen Haesaert & An Kestens – Betere communicatie zorgt voor een betere gezondheidszorg […]
2017/6 – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie

Inhoud: Femke Jacobs – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Alle hens aan dek: crisissen in de voedingsindustrie Peter Van Rompaey – Trump, een jaar later: een les in welsprekendheid Priscilla Heynderickx – Voetbal, een feest. Open brief van een voetbalclub aan zijn supporters Klokkenluider: Fausto Copy – Aan de haak
Ad Rem 2016/6 – Themanummer Fusiecommunicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder An Kestens – Bedrijfscommunicatie tijdens een fusie. Het verhaal van KBC Peter Van Rompaey – Alles in een: BRUZZ. Fusie Vlaams-Brusselse mediamerken met nog maar één naam voor alle kanalen Delphine Motte – Vijf uitdagingen voor interne communicatie tijdens een fusie An Kestens – Van drie naar één. De geïntegreerde […]
2016/4 – Open communiceren in tijden van crisis

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder An-Sofie Claeys & Michaël Opgenhaffen – Open communiceren in tijden van crisis. Een goed idee … in theorie? Audrey Floru – The sky is the limit. Het probleem van pr meten Vivien Waszink – Content uitrollen, pdf’s bakken en feedback over de schutting gooien. Kantoortaal, bedrijfsjargon en businesslingo Kristien Spillebeen – Taal is nooit neutraal. Vier recente boeken over klaren (en […]
2016/3 – Kleine missers met grote gevolgen

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Mariet Raedts & Irene Roozen – Kleine missers met grote gevolgen. Effecten van fouten in een terugroepadvertentie Lien De Leenheer – De aanslagen van Brussel en Parijs. Hoe kunt u als merk het best reageren? Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – De verkoopbrief: hopeloos ouderwets of nieuwerwets vintage? Klokkenluider: Fausto […]