2009/1 – Het sollicitatiegesprek als imago-operatie

Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Koen Duerinck: Het sollicitatiegesprek als imago-operatie Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Onze energie? Bruno Cromer: Schetsen binnen en buiten de leidraad. Portretteren volgens de techniek van Christine Ockrent Lieve De Wachter: Leren presenteren: nu ook via e-learning! Koen Duerinck: Alle baten helpen, zei de schipper … Klokkenluider: Femke Simonis: Groot, groter, grootst
2009/2 – Wedstrijden als stimulans voor interne communicatie

Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Bruno Cromer: Leven in de brouwerij. Wedstrijden als stimulans voor interne communicatie Priscilla Heynderickx: De klant is koningin Jan Provoost: White papers: trefzeker een doelgroep bereiken Sofie Van Dorpe: Crisiscommunicatie met Klasse Greet De Baets: Een vzw met een merk Klokkenluider: Femke Simonis: Goedendag!
2010/6 – De Vlaamse overheid maakt een wiki-jaarverslag

Inhoud: In memoriam Jan Piet Verckens Marijke Vrijders: De Vlaamse overheid maakt een wiki-jaarverslag Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Goed geïnformeerd, goed gevaccineerd. Een voorbeeld van communicatie met de burger Johan Papen: Zet uw intranet op dieet. Karl Gillis verklapt wat u met uw intranet kunt doen Paul Sambre: Een nieuw ABC? Ooggetuigenverslag vanaf de […]
2010/3 – Is communicatie een vorm van manipulatie?

Inhoud: Woordvoerder Hugo Marynissen: De invloed van onze hersenen op communicatie Dirk Heyns & Dorien Van De Mieroop: Complexe reclameslagzinnen en relevantietheorie Katleen Van Landschoot: Focus op cadeaus. Extra omzet halen in tien lessen Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Gerust begraven? Klokkenluider: Jef Verheyen: Een ongemak
2010/2 – De kracht van storytelling

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Sofie Van Dorpe: De kracht van storytelling Kristof Vanderhoeven & Priscilla Heynderickx: Wablieft bekroont CM Midden-Vlaanderen Lieve Smans: Geef een kind een kans. Analyse van een fondswervingsbrief Bart Schepers: Mediargus stimuleert een-op-eenrelaties Katrien Maesen: De best schrijvende ambtenaar van Nederland Dirk Caluwé: Handboek stijl. Adviezen voor aantrekkelijk schrijven (recensie) Klokkenluider: Jef Verheyen: Pingpongdenken
2011/5 – Vergadertijgers tegen wil en dank

Inhoud: Martina Temmerman: Specia(a)l voor Femke Simonis Martina Temmerman: Vergadertijgers tegen wil en dank. Hoe maak je het beste van je vergadertijd Dirk Caluwé: Taaladvisering tien jaar geleden en nu Jordi Casteleyn: Nooit meer PowerPoint? Joël De Ceulaer: Van precies naar rekkelijk (column) Erik Dams: Salut en de kost! Ontslag nemen in tijden van sociale media René de Bok: Wat Vlamingen […]
2011/4 – Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Atoomrampen op z’n Belgisch. Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval? Alexander Stierman: Sociaalnetwerksites : de kracht van vrienden Karen de Loenen & Dorien Van De Mieroop: ‘Hoe’ is even belangrijk als ‘wat’. Praktische tips om informatieschikking op zinsniveau te bevorderen Femke Simonis: Vergaderen en notuleren: het kan nog altijd […]
2011/2 – De do’s and don’ts van crisiscommunicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder An-Sophie Claeys, Verolien Cauberghe & Jan Leysen: De do’s and don’ts van crisiscommunicatie. Bp, lessons learned? Alexander Stierman: De wondere wereld van de wiki’s Dirk Caluwé: De efficiëntie van websites in het vizier. Interview met Karl Gillis Kristien Spillebeen: Tien praktische tips voor uw e-mailcommunicatie Klokkenluider: Jef Verheyen: Opwarming
2011/1 – Duurzaamheidsverslaggeving in België

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Ine Castelyns: Duurzaamheidsverslaggeving in België Alexander Stierman: Online samenwerken aan documenten Paul Gillaerts & Freek Van de Velde: Jaarverslagen op de golven van de conjunctuur Kristien Spillebeen: Kortom, een tiener Klokkenluider: Jef Verheyen: Stijl
2012/5 – Digital natives in de bedrijfswereld

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Van chatter tot mediator. Het belang van de digital native in de bedrijfswereld Vicky Franssen & Anneliese Messens: Facebook@school. Van afleider naar begeleider Michaël Opgenhaffen: Personal branding. Jezelf in de markt zetten door normaal te doen Klokkenluider: Stefaan Croon: Loaferleeftijd