2019/2 – Communicatie vanuit een machtsperspectief

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Papieren of digitale Ad Rem? René Knecht – Hoe verkoopt u een visie, ook als u geen goeroe bent? Communicatie vanuit een machtsperspectief Kristof D’hanens – Vijf tips voor betere content in je digitale nieuwsbrief Wouter De Schepper – Niet alleen vissen verslikken zich in plastic Henny van Gerwen – Klokkenluider: Vrouwencopy
2018/1 – Heerlijk heldere communicatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Dirk Caluwé – Vlaamse overheid wil Heerlijk Helder zijn Paul Gillaerts – Oprahs ‘Me too’ Priscilla Heynderickx – In een doolhof van positief en negatief. Analyse van de diagnosebrieven na een screeningsmammografie Oliver Op de Beeck – Hoe kan een organisatie het best haar LinkedIn-pagina inzetten?
2017/6 – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie

Inhoud: Femke Jacobs – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Alle hens aan dek: crisissen in de voedingsindustrie Peter Van Rompaey – Trump, een jaar later: een les in welsprekendheid Priscilla Heynderickx – Voetbal, een feest. Open brief van een voetbalclub aan zijn supporters Klokkenluider: Fausto Copy – Aan de haak
2016/3 – Kleine missers met grote gevolgen

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Mariet Raedts & Irene Roozen – Kleine missers met grote gevolgen. Effecten van fouten in een terugroepadvertentie Lien De Leenheer – De aanslagen van Brussel en Parijs. Hoe kunt u als merk het best reageren? Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – De verkoopbrief: hopeloos ouderwets of nieuwerwets vintage? Klokkenluider: Fausto […]
2016/2 – Een visuele identiteit in 10 stappen

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder Christoph Ruys – Een visuele identiteit in 10 stappen Joeri Casteleyn – Mailings: tips op (toekomstige) klanten effectief voor u te winnen Lieve Meerschman – Vrouwen en techniek. De impact van taalgebruik in een vacaturetekst Katleen Peeters – Grijp uw doelgroep bij de kraag. Contentmarketing: van creatie tot conversie Christel Vaes – Tien tips voor een […]
2016/1 – Hoe een jaarverslag effectief kan zijn

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Edgard Eeckman – Hoe een jaarverslag effectief kan zijn Niki Verstraeten – Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan? Schrijf duidelijke teksten voor een laagtaalvaardig publiek Nick Vinckier – Acht aandachtspunten als u een online community wilt uitbouwen Christoph Ruys – Het belang van een visuele identiteit Klokkenluider: Fausto Copy – Legale doping voor uw teksten
2015/5 – Zeven hefbomen voor gedragverandering

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Chris Aertsen – Effectief gedrag veranderen met het 7E-model Steven Platteeuw & Bettina Geysen – Hoe een kikker tot prins kussen. Storytelling: van saai product tot sexy content Kristof D’hanens – Instagram voor uw organisatie. Photoshop voor dummies? Of onmisbaar in uw communicatiemix? Bavo Van Landeghem – Elk woord telt, maar sommige […]
2011/3 – Van adverteerder naar conversationmanager

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Bart Schepers: Van adverteerder naar conversationmanager Alexander Stierman: Communiceren met een blog of microblog (Twitter) Priscilla Heynderickx: Zijn er e-mailloze tijden op komst? Johan Papen: Goed gevonden! Interview met Raf Polus over zoekresultaten in Google Klokkenluider: Jef Verheyen: Kleine spaarder
2014/6 – Geloofwaardige communicatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Stefanie Viskens: Ik ben de specialist, geloof me maar … Hoe taal uw geloofwaardigheid kan versterken of kelderen Maarten Lambrechts: De twaalf regels voor goede grafieken Nick Vinckier: “Organisaties worden glazen huizen.” De digitale verschuiving van censuur naar transparantie Wouter De Schepper: Greenpeace schuldig aan grensoverschrijdend gedrag Klokkenluider: Jan De Jonghe: […]
2009/4 – Hoe schrijft u een leesbare Engelse tekst?

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Wat vindt u ervan? Jan Provoost: Simplicity is the key. Hoe schrijft u een leesbare Engelse tekst? Bart De Clercq: Films in bedrijven Dirk Caluwé: De bekeuring bekeurd Kristof Vanderhoeven: Het gesprek in eigen handen. Interview met mediatrainer Cees Wijburg Annick Annaerts & Dirk Vos: Bedrijfstheater als communicatiekanaal Klokkenluider: Femke Simonis: Vanuit het juiste perspectief