Ad Rem 2022/5 – Cocreatie: vanuit een helikopterview naar nieuwe invalshoeken

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Niet alles wordt duurder in 2023 René Knecht – Cocreatie: vanuit een helikopterview naar nieuwe invalshoeken Fien De Malsche – Taalbeleid op een meertalige werkvloer Bart Schepers – Lezen met behulp van Bionic Reading: sneller, beter en meer gefocust? Peter Van Rompaey – Als woorden tekort schieten … Analyse van de […]
Ad Rem 2022/4 – Offboarding: de kracht van de boomerang

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een inhaalbeweging nodig Saar Meylemans – Offboarding: de kracht van de boomerang Peter Debrabandere – De nieuwe Van Dale pakt uit met genderinformatie. Zestiende editie honderdvijftig jaar na overlijden Van Dale Bart Schepers – Google Analytics: technologie versus privacyregulering Sylvain Dieltjens – De opmars van het tutoyeren Henny van Gerwen – […]
Ad Rem 2022/3 – Waarom copywriters miniversies van Google zijn

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Wie schrijft die blijft Johan Verest – Waarom copywriters miniversies van Google zijn. Mijmeren over dertig jaar copywriting Joke Hofmans & Koen Bruelemans – De kracht van het jeugdsentiment. De winnende Gouden Veer-brief gefileerd Tatjana Raman & Katrien Merckx – De relevantie van printmail in een digitale wereld Rebecca Elektra Van […]
Ad Rem 2022/1 – Financiële b2b-communicatie: de vreemde eend in de bijt?

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Warme oproep Jurgen Vluijmans – Financiële b2b-communicatie: de vreemde eend in de bijt? Carolien Oosterlinck – De Woonfiches van de Stad Gent: duidelijk, beknopt en to-the-point Peter Van Rompaey – De kunst van het overtuigen. Draagvlak creëren in tijden van corona, klimaatverandering en ander onheil Dries Debackere – Is de zakelijke […]
Ad Rem 2021/4- Verbindend communiceren

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een blijvertje Diedert Debusscher – De brokken lijm je later wel. Of toch maar liever verbindend communiceren? Mathias Noyez – Zoekwoordonderzoek in 2021 Katleen Peeters – Hoe communiceer je over vaccinatie? Priscilla Heynderickx – Stel die eerste kus nog even uit. Heeft de Magdanog?!-campagne jongeren coronabewust gemaakt? Henny van Gerwen – […]
Ad Rem 2021/1 – Geur als ultiem communicatiemiddel

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Een fris geurtje en een lekker geurtje Patrick Castelain – Geur als ultiem communicatiemiddel Jérémy Ruiz en Priscilla Heynderickx – De fygitale vinger op de k(n)op Bart Schepers – Videobellen is een blijvertje. Tien populaire video-oproepapplicaties op een rijtje Harrie van Rooij – Niet de video, het vergaderen sloopt ons Henny […]
Ad Rem 2020/5 – Gedrag en communicatie beïnvloeden met spelelementen

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Spelenderwijs Bart Schepers – Game on! Hoe gedrag en communicatie beïnvloeden met spelelementen Lies Sercu en Lisa Tempelaere – Heldere brochures in de geestelijke gezondheidszorg. Hoe patiënten empoweren? Lisa Mans – Zo maak je diversiteit in je organisatie waar. Over discipline, dedication en een inclusief hr-beleid Henny van Gerwen – Klokkenluider: […]
Ad Rem 2020/4 – Taal in Brusselse stations

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Maatschappij en communicatie Bram Vertommen – Sporen van (en naar) meertalig beleid. Een landschapsstudie van de drie grootste stations in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest Bart Schepers – Efficiënt gebruik van Google Analytics Paul Gillaerts – De dubieuze diplomatie van een koninklijke brief Wannes Rombaut – Slim ‘recycleren’: return on content Henny […]
2019/6 – Themanummer Artificiële intelligentie

Inhoud: Peter Van Rompaey – Intelligent omgaan met artificiële intelligentie Patrick De Win – Ben ik een bot? Opmars van AI-toepassingen zoals chatbots in de communicatiesector An Kestens – Machine learning brengt marketing automation op kruissnelheid Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Slimme vertaalrobots weldra aan de macht? Petra Broeders & Bavo Van Landeghem – […]
2019/5 – Fondsenwerving is zoals goede storytelling

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Taalopleidingen verdienen een duwtje Josti Gadeyne – Schrijven voor fondsenwerving. Fondsenwerving is als goede storytelling Harrie van Rooij – ‘Gelieve niet naar rechts te kijken’ Zeven tips voor prettige bordjes in publieke ruimtes An Kestens & Kristien Spillebeen – Van 10 000 naar 100 000 oplossingen. Interview met Vlaams ombudsman Bart […]