Ad Rem 2023/2 – NFT’s: een nieuw eldorado voor marketeers?

Inhoud: Jérémy Ruiz – NFT: een nieuw eldorado voor marketeers of een noviteit voor beginnende traders? Melina De Dijn, Catho Jacobs, Kim Schoofs & Dorien Van De Mieroop – Het leven zoals het is. Sollicitatiegesprekken met eerstegeneratiemigranten Charis Libotton – SMART kritisch bekeken Erik Dams – Make words. Not war. Henny van Gerwen – Klokkenluider: […]

2020/1 – De kracht van podcasts

Inhoud: Bart Schepers – Als de menselijke stem inspireert … Fabian Desmicht – Moet je organisatie aan het podcasten? Verfrissend communiceren met een onontgonnen medium Luc Cipers – Communiceren met charisma Mylène Bouwman – Hoe kun je TikTok inzetten voor je bedrijf? Erik Dams – Remt ook voor fietskoeriers Henny van Gerwen – Klokkenluider: Betekenisloze […]

2010/5 – Geloven in tijden van merkcrisis

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Piet Wulleman: Geloven in tijden van merkcrisis Bavo Van Landeghem: Om een lang verhaal kort te maken … Van jaarverslag tot brochure Tom De Smedt: Het merk Vlaanderen. Beeldvorming en reputatiemanagement bij de Vlaamse overheid Erik Dams: Hoe mailen Proximus en Mobistar over de iPad? Veerle De Grauwe: Het mysterieuze nieuwe elan van De Post Klokkenluider: Jef […]

2010/4 – Het verschil in taalgebruik tussen VAB en Touring

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen Zonder spierballen ben je nog geen slappeling. Het verschil in taalgebruik tussen VAB en Touring Henny van Gerwen: Lang leve de long copy. Een analyse van de zestiende Gouden Veer Johan Papen: Daar moeten we het eens over hebben … Communiceren voor leidinggevenden Erik Dams: Met woorden verleiden. Schrijftips voor uw […]

2011/5 – Vergadertijgers tegen wil en dank

Inhoud: Martina Temmerman: Specia(a)l voor Femke Simonis Martina Temmerman: Vergadertijgers tegen wil en dank. Hoe maak je het beste van je vergadertijd Dirk Caluwé: Taaladvisering tien jaar geleden en nu Jordi Casteleyn: Nooit meer PowerPoint? Joël De Ceulaer: Van precies naar rekkelijk (column) Erik Dams: Salut en de kost! Ontslag nemen in tijden van sociale media René de Bok: Wat Vlamingen […]

2015/1 – Humor in reclamespots

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Jan Van Coillie, Franciscka Vanoverberghe & Nathalie Dupré: Spottende Hollanders en voorzichtige Vlamingen. Humor in Nederlandse en Vlaamse reclamespots Kristien Vermoesen & Raf Weverbergh: De bewakers van de reputatie. Wat Coucke, Cornu en Leroy ons leren over CEO-branding Luc Bouquet: De communicatieve aspecten van een ondernemingsplan Erik Dams: Champagne voor de vernieuwde Taaltelefoon Roel […]

2012/3 – Waarom en hoe twittert de politie?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Tom Depla & Johan Papen: De politie, uw twuddy. Waarom en hoe twittert de politie? Marc Deferme & Erik Dams E-mailmarketing is meer dan een mailtje sturen Geert Jacobs: Nieuws: het persbericht is springlevend! Paul Gillaerts: Brouwerij Bavik wint de zeventiende Gouden Veer Klokkenluider: Kristof Vanderhoeven: Het vat van Socrates

2013/2 – Huisstijlmanagement

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Jan Dries: Huisstijlmanagement in digitale tijden. Een reputatie komt te voet maar gaat te paard Priscilla Heynderickx: België heeft talent! Johan Papen: “Ik ben een soort Zwitserland.” Communicatiemanager Elke Colpaert over haar functie bij Kluwer Joris Janssens: Praten doe je met mensen, niet met merken Erik Dams: Elf twitteraars om te volgen Klokkenluider: Tina Stroobandt: Amerikanen zijn […]