2015/3 – Themanummer over online communicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Nick Vinckier: De stoot is belangrijker dan de rechtse hoek. Goede boksers winnen altijd op sociale media Davy Vandevinne: Wat u altijd al over Twitter wilde weten, maar nooit durfde te vragen … Imke Smulders: De twitterende wijkagent als communicatie-expert Tim Van Achte: Aan de slag met online tools voor beeldvorming, omgevingsanalyse, informatieverrijking en samenwerking Klokkenluider: Wouter De […]

2015/2 – Doeltreffende communicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Edgard Eeckman & Petra Van San: Communicatie troef. Alle kaarten op tafel voor doeltreffende communicatie Joyce Karreman, Nienke van Norel, Ellen Uiters & Desirée Beaujean: Houd het simpel. Schriftelijke informatie over beroepsrisico’s voor laagggeletterden An Kestens: Schrijven voor het web. Voorwaarden voor een goede website Isabelle Larmuseau: Mevrouw Helderder schrijft een boek en zij doet dat goed […]

2015/1 – Humor in reclamespots

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Woordvoerder Jan Van Coillie, Franciscka Vanoverberghe & Nathalie Dupré: Spottende Hollanders en voorzichtige Vlamingen. Humor in Nederlandse en Vlaamse reclamespots Kristien Vermoesen & Raf Weverbergh: De bewakers van de reputatie. Wat Coucke, Cornu en Leroy ons leren over CEO-branding Luc Bouquet: De communicatieve aspecten van een ondernemingsplan Erik Dams: Champagne voor de vernieuwde Taaltelefoon Roel […]

2012/4 – Tolken Vlaamse Gebarentaal op de werkvloer

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Myriam Vermeerbergen: Tolken Vlaamse Gebarentaal op de werkvloer Annick Vanhove: ‘Reculer pour mieux sauter’ Communicatie en gedragsverandering Ruben Peeters: Zakelijk flirten. Interview met Ann Beckers Johan Papen: Een column, begin er maar eens aan Klokkenluider: Stefaan Croon: Perrongeluk

2012/3 – Waarom en hoe twittert de politie?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Tom Depla & Johan Papen: De politie, uw twuddy. Waarom en hoe twittert de politie? Marc Deferme & Erik Dams E-mailmarketing is meer dan een mailtje sturen Geert Jacobs: Nieuws: het persbericht is springlevend! Paul Gillaerts: Brouwerij Bavik wint de zeventiende Gouden Veer Klokkenluider: Kristof Vanderhoeven: Het vat van Socrates

2012/2 – Het gebruik van lettertypes

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Het hoeft niet altijd Arial te zijn. Letterontwerpster Joke Gossé over het gebruik van lettertypes Priscilla Heynderickx: Communicatie en nog veel meer Rolf Verlinden: Het onderbewuste spreekt. Neuro-onderzoek werpt een nieuw licht op communicatieonderzoek Johan Verest: Over verkoopbrieven met een gouden randje Klokkenluider: Stijn Pieters: Excisiebiopsie

2012/1 – Patiëntvriendelijk onthaal in de zorgsector

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Leen Van Aken, Karen Smet & Els Wilbers: Een duurzaam en patiëntvriendelijk onthaal in de zorgsector Alexander Stierman: Onlinecommunicatie in 2012 Bart Schepers: Communiceren met de buren. Of hoe een hinderlijk bedrijf de impasse met de buurt doorbreekt Kristien Spillebeen: De Kortomprijs voor overheidscommunicatie 2011 Christophe Van Eysendyck: Sfeerverslag van het VVZC-congres 2011 Klokkenluider: Stijn Pieters: Miss […]

2013/6 – Effecten van negatieve word of mouth op Twitter

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Rob le Pair & Marije van Dongen: Effecten van negatieve word of mouth op Twitter. De invloed van negatieve tweets op merkvertrouwen en op de intentie om de negatieve berichten te verspreiden Jan Dries: Wat is een goed logo? Karen Smet: Communicatie als kritieke succesfactor in een ziekenhuisomgeving Klokkenluider: Tina  Stroobandts: De vijfde macht

2013/5 – Themanummer over doelgroepencommunicatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx: Themanummer over doelgroepencommunicatie Johan Papen: “We denken nog veel vanuit het middenklassenpatroon.” Doelgroepencommunicatie bij de stad Antwerpen Leen Haesaert: Over de drempel. Naar toegankelijker communiceren met personen met een beperking Sofie Gordts, Karen De Loenen & Dorien Van De Mieroop: Universiteit, diversiteit? Communiceren voor en met allochtone studenten aan de KU Leuven Pascal Rillof: Don’t talk […]

2013/4 – Hoe de kloof overbruggen tussen het hoger onderwijs en het werkveld

Inhoudstafel: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Vicky Franssen & Nadine Vanesch: Practice Enterprise overbrugt de kloof tussen het hoger onderwijs en het werkveld Hugo Marynissen: Waarom communicatie niet werkt Albert Oosterhof: Taalgebruik en cultuur. Aanspreekvormen in personeelsadvertenties voor hoog- en andersopgeleiden Veerle Vanderstraeten: Presenteren met impact. Van intro tot applaus (recensie) Klokkenluider: Tina Stroobandt: Meer dan duizend woorden