2010/3 – Is communicatie een vorm van manipulatie?

Inhoud: Woordvoerder Hugo Marynissen: De invloed van onze hersenen op communicatie Dirk Heyns & Dorien Van De Mieroop: Complexe reclameslagzinnen en relevantietheorie Katleen Van Landschoot: Focus op cadeaus. Extra omzet halen in tien lessen Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Gerust begraven? Klokkenluider: Jef Verheyen: Een ongemak

2010/2 – De kracht van storytelling

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Sofie Van Dorpe: De kracht van storytelling Kristof Vanderhoeven & Priscilla Heynderickx: Wablieft bekroont CM Midden-Vlaanderen Lieve Smans: Geef een kind een kans. Analyse van een fondswervingsbrief Bart Schepers: Mediargus stimuleert een-op-eenrelaties Katrien Maesen: De best schrijvende ambtenaar van Nederland Dirk Caluwé: Handboek stijl. Adviezen voor aantrekkelijk schrijven (recensie) Klokkenluider: Jef Verheyen: Pingpongdenken

2010/1 – There are only United States

Inhoud: Dirk Vos: Woordvoerder Kristof Vanderhoeven: “There are only United States” Interview met Kristel Verdel Mirjam Claassens: De Taaltelefoon viert feest! Johan Papen: Help de journalist! Een goed persbericht is het halve werk Johan Papen & Bart Schepers: Een goede openingszin trekt de aandacht. De mening van drie copywriters Klokkenluider: Jef Verheyen: Een grote met dubbele tartaar?

2011/6 – Yammer: de virtuele coffee corner

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Yammer genoeg! Drie getuigenissen over het gebruik van Yammer Kristof Vanderhoeven: “Inhoud telt niet, het aantal woorden wel” Interview met Mark Nelissen Stijn Pieters: Crisiscommunicatie op Pukkelpop 2011 Klokkenluider: Jef Verheyen: Lullig

2011/5 – Vergadertijgers tegen wil en dank

Inhoud: Martina Temmerman: Specia(a)l voor Femke Simonis Martina Temmerman: Vergadertijgers tegen wil en dank. Hoe maak je het beste van je vergadertijd Dirk Caluwé: Taaladvisering tien jaar geleden en nu Jordi Casteleyn: Nooit meer PowerPoint? Joël De Ceulaer: Van precies naar rekkelijk (column) Erik Dams: Salut en de kost! Ontslag nemen in tijden van sociale media René de Bok: Wat Vlamingen […]

2011/4 – Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval?

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx: Atoomrampen op z’n Belgisch. Voorlichting: wat te doen bij een nucleair ongeval? Alexander Stierman: Sociaalnetwerksites : de kracht van vrienden Karen de Loenen & Dorien Van De Mieroop: ‘Hoe’ is even belangrijk als ‘wat’. Praktische tips om informatieschikking op zinsniveau te bevorderen Femke Simonis: Vergaderen en notuleren: het kan nog altijd […]

2011/2 – De do’s and don’ts van crisiscommunicatie

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder An-Sophie Claeys, Verolien Cauberghe & Jan Leysen: De do’s and don’ts van crisiscommunicatie. Bp, lessons learned? Alexander Stierman: De wondere wereld van de wiki’s Dirk Caluwé: De efficiëntie van websites in het vizier. Interview met Karl Gillis Kristien Spillebeen: Tien praktische tips voor uw e-mailcommunicatie Klokkenluider: Jef Verheyen: Opwarming

2011/1 – Duurzaamheidsverslaggeving in België

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Ine Castelyns: Duurzaamheidsverslaggeving in België Alexander Stierman: Online samenwerken aan documenten Paul Gillaerts & Freek Van de Velde: Jaarverslagen op de golven van de conjunctuur Kristien Spillebeen: Kortom, een tiener Klokkenluider: Jef Verheyen: Stijl

2012/6 – Themanummer over vertaling

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Lost in Translation Bart Mylemans: “Tessy, laat dat ‘ns even vertalen!” Hoe selecteert u een goede vertaler? Ruben Peeters: De briefing, het ei van Columbus? Voor de vertaling was er de briefing Marleen Vanistendael: Gesekst sperma en deeltjesversnellers. Technische vertaling in de kijker Vincent Vandeghinste: Vertalen en vertaaltechnologie Marleen Vanistendael: Van rode pen tot gouden veer. Een woordje […]

2012/5 – Digital natives in de bedrijfswereld

Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Johan Papen: Van chatter tot mediator. Het belang van de digital native in de bedrijfswereld Vicky Franssen & Anneliese Messens: Facebook@school. Van afleider naar begeleider Michaël Opgenhaffen: Personal branding. Jezelf in de markt zetten door normaal te doen Klokkenluider: Stefaan Croon: Loaferleeftijd