Ad Rem 2016/6 – Themanummer Fusiecommunicatie
Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder An Kestens – Bedrijfscommunicatie tijdens een fusie. Het verhaal van KBC Peter Van Rompaey – Alles in een: BRUZZ. Fusie Vlaams-Brusselse mediamerken met nog maar één naam voor alle kanalen Delphine Motte – Vijf uitdagingen voor interne communicatie tijdens een fusie An Kestens – Van drie naar één. De geïntegreerde […]
2016/5 – Het imagoprobleem van België
Inhoud: An Kestens – Het imagoprobleem van België Peter Van Rompaey – Inleiden zonder lijden Hilde Neven & Sander Van de Moortel: Zoek (een goede titel) en u zult (klanten) vinden! De zeven geboden voor een rake titel Martine Vanremoortele – Als het plaatje klopt. Tekeningen die wérken Bavo Van Landeghem – Aandacht vangen van […]
2016/4 – Open communiceren in tijden van crisis
Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder An-Sofie Claeys & Michaël Opgenhaffen – Open communiceren in tijden van crisis. Een goed idee … in theorie? Audrey Floru – The sky is the limit. Het probleem van pr meten Vivien Waszink – Content uitrollen, pdf’s bakken en feedback over de schutting gooien. Kantoortaal, bedrijfsjargon en businesslingo Kristien Spillebeen – Taal is nooit neutraal. Vier recente boeken over klaren (en […]
2016/3 – Kleine missers met grote gevolgen
Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Mariet Raedts & Irene Roozen – Kleine missers met grote gevolgen. Effecten van fouten in een terugroepadvertentie Lien De Leenheer – De aanslagen van Brussel en Parijs. Hoe kunt u als merk het best reageren? Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – De verkoopbrief: hopeloos ouderwets of nieuwerwets vintage? Klokkenluider: Fausto […]
2016/2 – Een visuele identiteit in 10 stappen
Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder Christoph Ruys – Een visuele identiteit in 10 stappen Joeri Casteleyn – Mailings: tips op (toekomstige) klanten effectief voor u te winnen Lieve Meerschman – Vrouwen en techniek. De impact van taalgebruik in een vacaturetekst Katleen Peeters – Grijp uw doelgroep bij de kraag. Contentmarketing: van creatie tot conversie Christel Vaes – Tien tips voor een […]
2016/1 – Hoe een jaarverslag effectief kan zijn
Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Edgard Eeckman – Hoe een jaarverslag effectief kan zijn Niki Verstraeten – Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan? Schrijf duidelijke teksten voor een laagtaalvaardig publiek Nick Vinckier – Acht aandachtspunten als u een online community wilt uitbouwen Christoph Ruys – Het belang van een visuele identiteit Klokkenluider: Fausto Copy – Legale doping voor uw teksten
2015/6 – Effectieve communicatie met krachtige taal
Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder Christine Liebrecht – Een piepklein onderdeeltje met reuzegrote gevolgen. Effectieve communicatie met krachtige taal Peter Van Rompaey – Ik kwam op, ik sprak, ik overtuigde An Kestens – Communiceren met de buren: moet dat dan? Paul Gillaerts – Leuvense weesfietsen Klokkenluider: Wouter De Schepper – Hebt u stijl, maar geen […]
2015/5 – Zeven hefbomen voor gedragverandering
Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Chris Aertsen – Effectief gedrag veranderen met het 7E-model Steven Platteeuw & Bettina Geysen – Hoe een kikker tot prins kussen. Storytelling: van saai product tot sexy content Kristof D’hanens – Instagram voor uw organisatie. Photoshop voor dummies? Of onmisbaar in uw communicatiemix? Bavo Van Landeghem – Elk woord telt, maar sommige […]
2015/4 – Minimalisme bij het schrijven van technische documentatie
Inhoud: Joris Janssens – Woordvoerder Yves Barbion – In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister. Minimalisme biedt hulp bij het schrijven van technische communicatie Peter Van Rompaey – Stop met uw collega’s te pesten Luc Bouquet – Als verkopen een veranderingsproces wordt. Differentiation selling volgens René Knecht Lisa Eelbode – Out of office, niet out of style Karlijn Voordeckers […]
2011/3 – Van adverteerder naar conversationmanager
Inhoud: Sylvain Dieltjens: Woordvoerder Bart Schepers: Van adverteerder naar conversationmanager Alexander Stierman: Communiceren met een blog of microblog (Twitter) Priscilla Heynderickx: Zijn er e-mailloze tijden op komst? Johan Papen: Goed gevonden! Interview met Raf Polus over zoekresultaten in Google Klokkenluider: Jef Verheyen: Kleine spaarder