2018/4 – Gemeentelijke webcare

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Christine Liebrecht & Charlotte van Hooijdonk – Hoe toonaangevend is de gemeentelijke webcare van de vier grootste steden van Nederland? Paul Gillaerts – Een gouden veer voor bedelbrief Jozy Gallmann – Speakap: een ‘alles-in-één’-platform voor interne communicatie Joke Hofmans & Toms Goossens – Hoe zet u uw lezer in beweging? […]

2018/3 – Themanummer Visuele communicatie

Inhoud: Bart Schepers – Woordvoerder Jan Hendrickx – Infographics. Cijfers en tabellen boeiend maken Serge Vandendriessche – Door de lens van een fotograaf. Hoe gebruikt u beelden om uw verhaal te vertellen? Filip Vandewiele – What’s in a name overtuigt met verbeeldingsvolle verhalen Reinout Van Zandycke – Hoe overtuigt u onlinebezoekers met een persuasief design? Henny […]

Ad Rem 2018/2 – Klantsegmenten in de cultuurcommunicatie

Inhoud: An Kestens – Woordvoerder Pieter de Rooij – Klantsegmenten in de cultuurcommunicatie Sandra Hertogh & Annemarie van der Wel – Hoe giftig communiceert u? An Kestens – De evolutie van een merk. Twintig jaar KBC Shana Michiels – Lost in translation technology. Vertaaltechnologie: een overzicht Henny van Gerwen – Klokkenluider: Een creatieve voorlichtingscampagne? Geen goed […]

2018/1 – Heerlijk heldere communicatie

Inhoud: Priscilla Heynderickx – Woordvoerder Dirk Caluwé – Vlaamse overheid wil Heerlijk Helder zijn Paul Gillaerts – Oprahs ‘Me too’ Priscilla Heynderickx – In een doolhof van positief en negatief. Analyse van de diagnosebrieven na een screeningsmammografie Oliver Op de Beeck – Hoe kan een organisatie het best haar LinkedIn-pagina inzetten?

2017/6 – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie

Inhoud: Femke Jacobs – Evaluatief taalgebruik in de cosmetica-industrie Sylvain Dieltjens & Priscilla Heynderickx – Alle hens aan dek: crisissen in de voedingsindustrie Peter Van Rompaey – Trump, een jaar later: een les in welsprekendheid Priscilla Heynderickx – Voetbal, een feest. Open brief van een voetbalclub aan zijn supporters Klokkenluider: Fausto Copy – Aan de haak

2017/5 – Hoe muzikaal is uw speech?

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder Evelien Engele & Jaap de Jong – Hoe muzikaal is uw speech? Haagse speechschrijvers over rythm-and-blues in hun speeches Bart Derison, Eline Joukes & Mabelle Mrad – Wat als uw communicatie het noorden kwijt is? Peter Van Rompaey – Waar heb ik dat nog gehoord? Plagiaat bij toespraken kan kwalijke gevolgen hebben Bart Schepers […]

2017/4 – Het belang van de social influencer

Inhoud: Sylvain Dieltjens – Woordvoerder An Kestens – Heeft uw bedrijf al een relatie met een social influencer? Luc Bouquet – Manual.to herleidt de handleiding tot haar essentie Eric Goubin & Koen Panis – Communicatie bij de Vlaamse steden en gemeenten: minder ad hoc, meer visie Bart Schepers – Wegwijs in stockfotoland Klokkenluider: Fausto Copy – Cultuurverschillen

2017/3 – Heerlijk heldere communicatie in de zorg

Inhoud: An Kestens – Woordvoerder Leen Haesaert – Heerlijk Helder in de Zorg Anniek Boeijinga, José Sanders & Hans Hoeken – Er was eens … Over de kracht van vertalen in gezondheidscommunicatie Bavo Van Landeghem – Hoe woorden uw denken sturen. Talige analyse van het Gentse Circulatieplan Bart Schepers – De kracht van storytelling (recensie) Klokkenluider: […]

2017/2 – Hoe maakt u de wachttijd zo aangenaam mogelijk?

Inhoud: Kristien Spillebeen – Woordvoerder Sofie Papen – Een ogenblik geduld alstublieft Bert Goessens & Jelle Wulleman – Hoe chat de taal van uw organisatie verandert Lucas Stassen – Het reputatiedashboard Jo Detavernier – Besparen op de woordvoerder komt op eigen risico Maarten De Groof – Van feitenrelaas tot actieplan. Zo maakt u uw vergaderverslag […]

2017/1 – Het motiveren van werknemers via schriftelijke communicatie

Inhoud: Jilde Hartman – U wordt bedankt. Het motiveren van medewerkers via schriftelijke communicatie Fabian Desmicht – Engelengeduld en microchirurgie. Zo bedenkt en selecteert u de perfecte bedrijfsnaam Marije van Dongen – Buyer personas: het fundament voor elke succesvolle marketing- en communicatieafdeling Frieda Steurs – Is taal business? Klokkenluider: Fausto Copy – Grand départ